Mass Gainer eller vassleprotein-som en att välja för idrottare?

Världen av Fitness är fullmatat med Fitness regimer, kosttillskott och vad inte! Den överväldigande utbud och ökad tillgång till sport Kosttillskott presentera en pågående utmaning bland individer att besluta om rätt komplement. Den senaste rådande förvirring är bland de idrottare, om de ska gå för vassleprotein eller massa Gainer.

Att veta tillägget bättre kommer att underlätta ditt val
Eventuella tillägg för den delen, du måste alltid välja det baserat på vad det är tänkt för och om det passar ditt träningsmål. Så, skall vi gå vidare med Mass Gainer först?
Mass Gainers är kosttillskott fyllda med en 1:3 förhållandet mellan protein och kolhydrater. Kolhydratinnehållet i Mass Gainer är trefalt halten av protein. Den tunga mängden kolhydrater ökar kalori räkningen tas av kroppen. Detta visar tydligt att Mass vinnare är de kosttillskott som du bör gå för om du har svårt att öka ditt kaloriintag för sammanslagningen högst. Eftersom ökande uthållighet är målet för idrottare, kommer Mass Gainer inte tjäna syftet.
Fine då, låt oss gå vidare till vår nästa alternativ som är protein. Innan vi diskuterar om vassle tillägg gynnar ditt mål eller inte, vi måste förstå vikten av protein i allmänhet.

Proteinpåfyllnad är av största vikt
Dietary protein är en viktig näringsmässiga komponent till människor oavsett om de spelar en sport eller inte. Roll proteinet har att spela är stort och utgår från de mest grundläggande underenheterna ända fram till de mest komplexa strukturerna i människokroppen. Protein kan bygga vävnader, transportera cellulära information och kan kommunicera i kroppen. Protein är en strukturell nyckel del av muskler, ben, ligament och senor samtidigt spelar en roll i ett brett spektrum av metabolisk interaktion såsom att främja ett friskt immunsystem.

Muskelvävnad uppdelning är mer bland idrottare & därav protein efterfrågan kvarstår
Varje sport innebär din muskelaktivitet och så är muskelnedbrytning i samband med det. Idrottare har en hög dynamisk efterfrågan, deras uthållighet händelse involverar både aerob och anaerob energi vägar.
Även om det är sant att uthållighets händelser kommer med en inneboende efterfrågan på både enkla och komplexa kolhydrater för att upprätthålla glykogen butiker för energi, de flesta idrottare inte erkänna att övningen sätter en påfrestning på sina muskler och protein är bränslet musklerna behöver för att reparera och återföds ständigt.
Detta innebär en regelbunden tillförsel av protein krävs för att minimera den katabola biverkningen av träning. Protein krävs för att reparera och remodel muskelproteiner för att stödja och förbättra styrka och uthållighet kapacitet.
I själva verket, allvarliga uthållighetsidrottare behöver lite mer än den normala rekommenderade dagliga tilldelningen av protein eftersom underhåll, reparation och tillväxt av lean muskulös vävnad massa, immun hälsa alla beror på protein. Den låga protein intaget förlänger återhämtningstiden, orsakar muskelsvaghet, och undertrycker immunförsvaret.
Medan kolhydrater är verkligen kroppens föredragna källa till bränsle, spelar protein en viktig roll i energiproduktionen också. Efter ca 90 minuter av motion, din muskel glykogen butiker blir nästan utarmat och kroppen kommer att leta efter en alternativ bränslekälla. Denna gång, din muskelvävnad blir ett mål för gluconeogenes, som är syntesen av glukos från fett och aminosyror i Lean muskelvävnad. Lägga protein kommer att bidra till att ge aminosyror och minska vävnadsnedbrytning.

Vissa idrottare fruktar att vassleprotein kan bulk upp… Är det sant?
Sportentusiaster och idrottare tenderar att vara mycket reserverad och försiktig om sin vikt eftersom det kan direkt hämma deras resultat på fältet. Vissa idrottare har en rädsla för att komplettera med vassleprotein tänkande att det kan göra dem bulk. Hur långt är detta sant? Låt oss lära nedan:
-Vilken typ av träning du deltar i avgör om du bulk eller inte. Idrottare som genomgår hög volym uthållighets träning inte bulk, oavsett proteinintag, medan de som gör relativt låga volymer av styrketräning kommer att vinna massa.


-Dessutom är det volymen av kalorier du konsumerar-vara det kolhydrater, protein eller fett som är den primära faktorn som avgör viktökning. Eftersom idrottarens verksamhet innebär mer kalori bränna under uthållighetsträning, en låg-carb, måttlig kalori vassle tillägg som erbjuder 80-90% protein per 100g kommer inte nödvändigtvis orsaka övergripande bulk om inte du motstånd tåget genom att lyfta tungviktare.
-Dessutom, uthållighetsidrottare och kroppsbyggare i vissa avseenden, men har liknande protein krav, det sätt på vilket kroppen använder proteinet skiljer sig åt. Bodybuilders genomföra främst protein för att öka muskelvävnad, medan, uthållighetsidrottare behöver protein främst för att reparera befintliga muskelvävnad som genomgår en konstant uppdelning från dag till dag utbildning.